29.12.11

2011

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade hemifrån. Bland annat.

Höll du några av dina nyårslöften?
Då jag låg och influensasvettades och sov under hela nyårsafton så blev det inga nyårslöften.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Vietnam, Kambodja, Thailand, Frankrike, England.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
En golvmopp och lite pengar.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Inget.

Vad är det bästa som hänt dig år 2011?
Jag kom in på psykologprogrammet.

Största misstaget?
Köpte en iPhone ungefär två veckor innan 4s-prisdumpningen. Så går det om man är otålig som ett barn.

Bästa köpet?
Tidigare nämnda iPhone. Trots kostnaden.

Vad spenderade du mest pengar på?
Min hitta-mig-själv-i-Asien-resa. Hittade förvisso inte mig själv, men jag var lika glad ändå, så det var värt varenda krona (förutom dom 3 dollar jag spenderade på fiskmassage. Skitäckligt var det).

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Såklart.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Alla från PJ Harveys "Let England Shake" samt "Man Down" med Rihanna (typ världens bästa låt).

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Varken eller.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. I år igen.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Köpt kaffe ute i stället för att ta med i termos.

Hur tillbringade du julen?
Precis likadant som tidigare år, hemma hos mamma med släkt, Kalle Anka, tomte, Karl Bertil Jonsson och alla andra jultraditioner man kan tänka sig ungefär.

Blev du kär i år?
Var redan, och jag fortsatte med det.

Favoritprogram på tv?
Värsta pojkvänsakademin. Jag är i hemlighet en sucker för sexistiska förnedringsprogram.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.

Bästa boken du läste i år?
Vet inte, kommer inte ihåg en enda bok jag läst just nu.

Största musikaliska upptäckten?
Lärde mig att komma ihåg vad Carmina Burana: O Fortuna heter, så att jag kunde lyssna på den mest hela tiden.

Något du önskade dig och fick?
En morgonrock i frotté.

Något du önskade dig men inte fick?
Nej, önskade mig bara morgonrocken.

Årets bästa film?
Vet ej. Har varit på bio jättemycket men just nu kommer jag bara ihåg att jag sett Harry Potter, Drive och The Girl With the Dragon Tattoo, och ingen av dem förtjänar titeln årsbäst.

De bästa nya människorna du träffade?
Gillar inte att räkna upp namn, så pass.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Tråkig, svart, sunkig. Som alla andra år.

Vad fick dig att må bra?
Mycket.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen speciell tror jag.

Vem saknade du?
När jag var i Asien i två månader saknade jag väldigt många. Men kanske allra mest min käre sambo.

Favoritmånad 2012?
September var nog kul.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Så klart. Fast det allra mesta har gått riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar