12.3.12

D:

Om det var så att min blogg faktiskt hade läsare skulle förmodligen någon av dem reagerat på mitt förra inlägg och undrat varför jag måste göra en grej av att jag har hår underarmarna. Om så var fallet hade jag svarat denna någon ungefär: FÖR ATT SÅ JÄVLA MÅNGA ANDRA GÖR EN STOR GREJ AV DET. FÖR ATT FOLK SÄGER ATT JAG ÄR ÄCKLIG, FUL, OHYGIENISK OCH VIDRIG. FÖR ATT FOLK SÄGER ATT SÅDANA SOM JAG BORDE DÖ. FÖR ATT FOLK ÄR SÅ JÄVLA HEMSKA ATT JAG INTE VILL VETA AV ATT VI ANDAS SAMMA LUFT OCH BOR PÅ SAMMA PLANET.

Min motmänniskors abnorma inskränkthet och dumhet brukar inte uppröra mig nämnvärt, men ikväll brast det för mig. Det är inte min feministiska sida som gråter, utan min rent mänskliga. Om människor kan häva ur sig att "fittan borde dö" när det handlar om något så banalt som kroppshår, vad är de då kapabla till att säga om saker de tycker ännu värre om?

Alla som säger att det är löjligt att framhäva sitt kroppshår för att det inte är någon som bryr sig kan finna sig motbevisade:

"Som sagt, de finns sakr som säger att tjejer ej ska vara håriga, så enkelt är de, de är inte normalt att tjejer har hår under armarna, men killar ska ha det. Och att jämföra hår under armarna med tår va nog de dumaste jag hört"

"
Jävla äckliga horungar hela bunten. Vem fan försvarar en tjej som ser ut som en dvärg utan pattar och har anorexia och jävla hårklumpar i armhålorna. Fittan ska dö så enkelt är det."

"
Haha roligt och se att ni som har hår under armarna är fula feminister som ser ut som en påse skit. Inte undra på att inga män vill ha er"

"
Mår illa av alla bilder på orakade armhålor. Visst flickor, stå för eran aktion, bli upprörda över att en man uttryckte sin fria åsikt om en armhåla han fann motbjudande. Fortsätt på eran parad om att bli upprörda av precis allt möjligt och ta allting 100% personligt, för det är ju inte alls stereotypiskt kvinnligt beteende ni fortsätter att uppmuntra, nej nej."


Hej och hå, nu ska jag gå och trycka i mig en karta lugnande och/eller gråta en skvätt.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar