18.6.10

Öppet brev till alla Sveriges banker, SJ, livet och mina gener: Ni är fittor. Allihopa.

22.00-04.20 Antingen får jag hallucinationer av min allergimedicin, eller så har jag blivit galen på riktigt. Hela natten vaknade jag cirka var tionde minut av mardrömmar, låg några minuter och hörde saker som inte fanns, öppnade ögonen för att vakna ordentligt och sluta inbilla mig vansinnigheter, tyckte att föremål i mitt rum rörde sig, somnade om, vaknade efter tio minuter av mardrömmar, och så vidare.

06.00-09.20 Kortläsaren fungerade inte på jobbet. Hela systemet låg nere på asmånga affärer i Stockholm. Efter att ha sagt HAR DU KONTANTER? DET FUNGERAR INTE ATT BETALA MED KORT 94208592452 gånger och fått typ AHMEN SKOJAR DU, HUR SKA JAG TA MIG TILL JOBBET DÅ NÄR JAG INTE KAN KÖPA ETT SL-KORT?!?!?!? till svar 94208592452 gånger (utan att svara JO FÖR DET ÄR JU MITT FEL ATT TYP ALLA BANKER I SVERIGE KAJKAT IHOP JUST INNAN DITT VIKTIGA MÖTE FITTAFANHELVETEDÖDEN666) var mitt arbetspass slut och min kollega tog över. När han hade jobbat i fem minuter började kortläsarhelvetet fungera igen.

10.30-11.00 Synundersökning. Jag är astigmatisk.

12.00-13.00 Allmänt mens och ingen mat hemma.

13.00-16.00 Åska. Ba heido Trädgården och episkt liv (då jag de senaste veckorna hängt uteslutande på utomhusklubbar får jag akut klaustrofobi av bara tanken på att inta min fredagsöl på typ Marrelarre eller Wollmars och på Sommar! som annars har tak och grejer huserar typ världens keffaste klubb i kväll).

16.00 - 17.00 "Ett tekniskt problem uppstod" när jag skulle boka tågbiljett till midsommaräventyret. Försökte med pappas visakort. Pappa uppger fel kontrollkod 3 gånger. Ella har fortfarande ingen tågbiljett.

17.00. - Nästan sol. Kanske ändå. Kanske blir livet fint till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar