7.9.10

PRETTY TOUGH TO THINK ABOUT THE BEGINNING OF DECEMBER

Alla bara flyttar och jag drar inte ens upp persiennerna. I dag frågade en av mina kollegor vad jag gör på fritiden och jag ba: ...

Just nu lyssnar jag på Hurts (mitt projekt med att hitta nya band som jag kan tänka mig att lyssna på lyckades, älskar dem) och tittar ut över mitt rum. Det är fan helt sanslöst. Bland annat ligger det en tyllkjol på mitt golv. Jag har aldrig använt en tyllkjol. Jag skulle aldrig i mitt liv använda en tyllkjol. Men där ligger den i alla fall.

Lista på annat som ligger på golvet i mitt rum:
- Tomma hårspraysflaskor (2 stycken)
- Mitt omdöme i engelska c (medelmåttigt)
- Några ballonger (jag avskyr smällande ballonger så jag väntar på att de ska pysa ihop av sig själva så jag kan slänga dem)
- En madrass (trots att ingen annan än jag sovit i mitt rum på väldigt länge)

Härom dagen insåg jag att det kommer bli höst och vinter i år också. Minns trafikkaoset i februari i år, och hur folk skapade facebooksidor som hette typ "Nej men SL, blev det vinter - i år IGEN?!?!?" och säkert 20 av mina vänner likeade. Jag gjorde det inte av den enkla anledningen att jag mycket sällan likear sådant som skulle kunna beskrivas som "spexigt", men så här i efterhand kan jag konstatera att en lika vettig anledning att inte finna det roliga i sidan är att jag också glömmer bort att det blir vinter varje år. Varje december äger samma konversationer rum:
- Fan vad kallt det är.
- Ja, men det är bra med snön i alla fall, det blir ju lite ljusare.
- Ja, det är sant, det värsta är inte kylan utan när det blir så jävla mörkt.

Och man ba MEN NEJ, allt med vintern är fan det värsta.
Känslan av svett som rinner längs med ryggen när man sätter sig i en full tunnelbanevagn efter att iförd vinterkläder sprungit för att hinna i tid.
Sekunden när man inser att någon stulit ens halsduk från efterfesten man befinner sig på och nu ska hem från i tio graders kyla.
Synen av en tjugo meter lång kö utanför Marie Laveau när man egentligen inte ens vill in så jävla gärna utan bara gått dit för att man skrev upp sig på listan för säkerhets skull och sedan inte orkat kolla upp något annat.
När väckarklockan ringer när man redan är vaken och tror att det är mitt i natten för att det är SÅ JÄVLA MÖRKT och man är SÅ JÄVLA TRÖTT.

Varje år konstaterar jag att det är konstigt att jag varenda jävla år blir förskräckt över hur olidliga vintermånaderna är, men förmodligen är det ren självbevarelsedrift.

*letar efter den röda tråden*
*hittar den inte*

1 kommentar:

  1. alltså hahaha, "decemberkonversationen" - SÅ Jävla TRUE!!! blir alltid så ju. hatar att prata om väder, vill bara ha bidrag

    SvaraRadera