9.4.10

66. One look relives the memory

Jag vill inte gnälla allt för mycket, men måste tyvärr konstatera att jag känner mig som en ganska ovärd och misslyckad person just nu (exempel: I förrgår ramlade jag omkull i min hall med huvudet före in i ytterdörren och sedan dess pryds min panna med en fet bula som också bidrar till en konstant känsla av brutal bakfylla).

På grund av denna sviktande tilltro till min egen kompetens inom det mesta har jag börjat fila på en lista på de mest misslyckade kvällarna i mitt liv (kommer förmodligen publiceras inom en snar framtid), för att uppnå någon slags känsla av att allting ändå går åt rätt håll (typ JAG KÖPER JU FAKTISKT INTE MAGIC CRYSTAL FÖR 250 SPÄNN LÄNGRE, WOHO). I och med denna genomgång av gamla minnen, eller brist på sådana, lyckades jag konstatera att det i förrgår var exakt tre år sedan jag plankade in på krogen första gången. Det var på en glamklubb och jag blev utslängd efter en timme för att.. jag var alldeles för mycket 15 år, antar jag. Dock minns jag det som en mycket lyckad kväll eftersom det kändes så himla häftigt att köpa öl ute, trots att det var på ett glamrockarställe och jag var typ gothare och ändå bara satt i ett hörn och såg vettskrämd ut.

Så här såg jag ut:


Fan, jag saknar det.

1 kommentar: