16.4.10

74. They came from next door

Resultatet av dagens listtänkande blev en lista över de bästa skratten i bra låtar:

På plats nummer tre: Adam and the Ants - Jolly Roger, vid 1:34. Skrattet hamnar på en tredjeplats för att det är kort och koncist och förmedlar en känsla av triumf, vilket alltid är välkommet efter att ha överlevt ännu en vecka av elände och misär.

På plats nummer två: Iggy Pop - Bang Bang, vid 2:40. Det här skrattet känns hånfullt men krystat. Ba "lonely HAHAHA what does it mean?". Jag gillar känslan det har av att ha blivit påkommen med att vara dålig på något sätt och försöka förneka det och typ "DET VAR DET DUMMASTE JAG HÖRT HÖRRUDUDU eheehhehe."

Lite kuriosa till den här låten är att jag en gång vaknade av att jag sa "this ain't the right thing to do" och satte mig upp i sängen. Det är en av de gånger jag blivit lite rädd för mig själv.

På plats nummer ett: Bauhaus - Rosegarden Funeral of Sores, vid 4: 31. Rått och elakt, precis som livet. En av mina favoritlåtar, dessutom.

----> Spottanplaylist<----

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar