11.4.10

68. Yippikayay motherfucker, ha en trevlig helg så kanske poletten trillar ner

I somras under Way out West sa jag till några hårdrockare att jag jobbar som livscoach och sedan ägnade jag cirka en timme åt att ge råd av typen "för att hitta motivation måste man lägga ribban lagom högt och tillåta sig själv att göra fel och lära av sina misstag." De hade varit och sett Europe på Göteborgskalaset och var besvikna på spelningen och jag höll en lång monolog om att ångest bor i glappet mellan förväntningar och förhoppningar och faktiskt resultat. Desto större skillnad mellan hur saker borde vara och hur saker faktiskt är, desto intensivare obehagskänslor infinner sig, förklarade jag.

I dag är glappet mellan borde och är enormt. Jag borde skriva ett tal, en projektrapport, ett samhällsarbete och komplettera en engelskauppsats, men i stället tittar jag på reprisen av Anna Anka söker assistent, äter tortillachips, dricker cola och beundrar min bakislook. Och ja, jag har ångest.

7 kommentarer:

  1. vi sitter i precis samma sits ella!

    SvaraRadera
  2. 1.Du har åtminstone dödssnygg tröja!!!
    2.Älskar att per-robin är med i AA-söker
    3.Vill höra om hur det var på ten2ten!

    SvaraRadera
  3. fab, typ heroin chic!!!!!!!!!!!!

    ps. fnissar när jag tänker på europe-killarna och natten i random park i göteborg. ds.

    SvaraRadera
  4. själv har jag förresten gett upp det där med att vara duktig i skolan totalt. MEN JAG MÅR BAJEN OCH ÄLSKAR BRA!

    SvaraRadera
  5. måste bara fråga, hur målar du dina ögonbryn? riktigt snyggt måste jag också säga

    SvaraRadera
  6. Jag använder någon random kajalpenna som har en bra färg, men tyvärr så kladdar den rätt mycket så jag borde nog införskaffa någon lite fastare penna. Tack!

    SvaraRadera