29.3.10

58.

Jag har som bekant inte särskilt många intressen. Jag tycker om att läsa böcker, engagera mig i jämställdhetsfrågor och titta på Vem vet mest? and that's about it. Så när vi fick uppgiften i svenska C att hålla ett informativt tal, förslagsvis om något som intresserar oss, blev jag lite konfunderad och förbannade min totala oförmåga att ägna mig åt en och samma aktivitet utan att tröttna längre stunder än typ 20 minuter åt gången (supa och snacka ej inräknat).

Sedan kom jag på det, jag är sjukligt fascinerad av sekter. Så nu ska jag skriva ett tal om Heaven's Gate, och jag känner att det här inte kommer sluta väl. Senast jag hade en sektperiod läste jag ut boken "Sektbarn" på några dagar och ägnade sedan åtskilliga timmar till att googla typ "familjen+sekt", "halebop+cult" och "tokyo+subway+sarin".

Jag får helt enkelt se det som att det är bättre med dumma intressen än inga intressen alls.

1 kommentar:

  1. *kan lite för mycket om heaven's gate*

    ps. Jag vill också få roliga uppgifter!!!

    SvaraRadera