9.2.10

10. Remember me, the way I used to be

När jag verkligen, verkligen inte vill göra något sjunker mina krav på vad som är vettiga sysselsättningar, allt för att hitta något annat att ägna mig åt än det där som jag vill undvika. Just nu vill jag verkligen, verkligen inte studera naturkunskap och har därmed intalat mig själv att diverse rakt igenom värdelösa aktiviteter är mycket viktiga och stimulerande. Bland annat har jag ätit osaltade cashewnötter (osaltade nötter kan vara bland det lamaste som finns), gjort estetiskt frånstötande självporträtt i paint* och läst min gamla Playahead-dagbok. Det sistnämnda bestyret har gjort mig lite brydd. Visserligen betyder det att jag lyckats i mitt uppsåt att hitta något som känns viktigare än kromosomer och dominanta anlag, men jag vet inte om det är värt frustrationen som uppstår när jag läser gamla texter skrivna av mig själv.

Från att jag var kanske tolv till det att jag fyllde femton verkar jag ha haft väldigt svårt att uttrycka mig i klartext. Alla mina dagboksanteckningar och texter publicerade på internet från den tiden består av vaga antydningar, internskämt och låtcitat. Då mitt minnes kapacitet är helt klart begränsad minns jag inte ens hälften av de händelser, konversationer och företeelser jag då refererade till som självklara. I dag skulle jag ge mycket för att få reda på vad som egentligen hände den där eftermiddagen på McDonalds hösten 2006 eller varför december samma år gjorde mig så nedstämd. Detta är dock omöjligt då jag uppenbarligen tyckte att det var mer adekvat att langa textrader ut typ Play for Today än att skriva vad som gjorde mig ledsen när det väl begav sig.

Varför skriver jag detta (utöver den redan givna anledningen att NATURKUNSKAP SUGER SATAN 666 DÖDEN ARMAGEDDON)? Jo, så här: jag funderar lite på att skriva ner lite mer sådant som jag upplever/känner/tänker på i den här bloggen, trots att det förmodligen kommer te sig ganska banalt och ointressant. För att jag helt enkelt glömmer bort det annars. Bara så ni vet och är förberedda. God natt!
*

2 kommentarer:

  1. en playaheaddagbok låter inte helt fel, tbh

    /tajana

    SvaraRadera
  2. jag kollar på sagan om ringen och är fett insatt. är helt rosenrasande på sauron!!
    *sitter 20cm från tv:n med maniskt DÖD ÅT TENGIL-blick*

    (istället för att plugga till fredagens naturkunskapsprov, dåra)

    SvaraRadera