23.2.10

27.

Dagens största utmaning (utöver att motstå frestelsen att bara lägga mig på marken och strejka från livet) har varit att hitta låtar jag kan lyssna på utan att bli på ännu sämre humör än jag redan är när resan från Islandstorget till Brommaplan (tre tunnelbanestationer) tagit en timme med buss, massa idioter står och pratar om dumheter i mitt öra och mina kläder visat sig vara med lämpade för en polarexpedition än en resa med en fullproppad buss som rör sig cirka tre kilometer i timmen. Rent spontant kände jag att det vore trevligt att lyssna på något riktigt argt, men det visade sig snart vara en dålig idé då den förlösande känslan jag hoppats på inte riktigt infann sig där jag stod och beundrade utsikten av Bergslagsvägen, överhettad och oförmögen att röra mig. Jag försökte vidare med några trevliga och peppande låtar, men det resulterade bara i att jag kände mig hånad av min egen ipod och musiksmak.

Jakten tog slut i och med denna. Jag vet inte riktigt varför. Förmodligen har den rätt stämning av typ "allt är lite jobbigt, men det löser sig nog". Dessutom är den ju helt fucking briljant i all sin enkelhet.

1 kommentar:

  1. tycker fan att jesus and mary chain i sig är helt fucking briljanta! pöss

    SvaraRadera