7.2.10

7.

I går när jag var ute blev jag tafsad på för typ 245246 gången i ordningen. Eftersom detta har inträffat typ 245246 gånger har jag blivit ganska avtrubbad och blir inte särskilt arg längre, brukar mest konstatera att det finns många jobbiga jävlar där ute. Med detta inte sagt att jag på något sätt tycker att det är okej att tafsa på folk (här kan ni läsa mer om mina tankar kring frågan), men jag finner ingen mening med att känna mig kränkt eller ta illa upp över att andra är socialt inkompetenta och respektlösa. Nu låter det som att jag vill förminska problemet, vilket inte alls är min mening, jag försöker bara förklara varför jag i det här inlägget inte kommer skriva om varför det är fel att tafsa på folk, utan i stället (nu kommer poängen, äntligen!!!!!) fråga mig vad i helvete får folk ut av det?

Det låter förmodligen fullkomligt efterblivet, men jag har aldrig innan reflekterat över varför folk tafsar. Rimligtvis finns det en bakomliggande orsak som är ganska stark då det är allmänt känt att det inte är okej att röra vid folk utan deras medgivande. Om det inte är så att det är just faktumet att det är förbjudet som lockar så måste det ligga något djupt njutningsfullt i tafsandet då en överskrider sociala regler och även lagar för att ägna sig åt det.

Lista på mer eller mindre rimliga tafsningsanledningar:

1. Förhoppning om att få hångla/ligga. Min erfarenhet säger dock att många tafsar utan att detta föregåtts av någon form av flirtande, så det verkar som en ganska osäker raggnigsmetod då det absolut bästa knepet om en vill ligga är att känna in stämningen och läsa av personen en är kåt på för att på så sätt se om denne verkar känna på samma sätt. Dock finns det ju gott om folk som är dåliga på att ragga (typ som han som envisades med att tala om för mig att DU ÄR SÅ HIMLA SÖT när jag ägnat typ en timme åt att förklara för honom att jag ÄR ASEXUELL (lögn)), så det får nog klassas som en halvrimlig anledning.

2. För att bli kåt. Då skulle alltså tafsande fylla samma funktion som porrkollande. Det verkar dock ganska opraktiskt att bli överdrivet upphetsad på krogen/tunnelbanan/annanstans där det är olämpligt att tillfredsställa sig själv. Han som tog mig på rumpan i går gjorde det till exempel utanför en klubb när han var på väg någonstans, förmodligen tunnelbanan. As long as han inte kände för att typ låsa in sig på toaletten på McDonalds så skulle det förmodligen dröja ett tag innan han var ensam. Opraktiskt, som sagt, och därmed en ganska orimlig anledning.

3. För att försöka vara häftig inför sina kompisar. I vissa kretsar ger det, om jag förstått saken rätt, respekt att ha en dålig syn på det motsatta könet. Ryggdunkande "höhö ta henne på tuttarna"-jargong är ingenting jag kan påminna mig om att ha bevittnat i verkligheten, men jag har stött på det åtskilliga gånger i fiktionens och medias värld. Möjligheten att jag lever i en ganska sluten värld med vettiga personer kan inte uteslutas, så det får sorteras in i facket med halvrimliga anledningar.

4. Äh, kommer inte på något mer.

Jag skulle hemskt gärna komma till någon annan slutsats än att folk inte är riktigt kloka, men det ser dystert ut. Puss!

P.s. I går träffade jag en tysk som gillade Scooter. Jag fick honom till och med att önska en Scooterlåt av dj:n på Nattskift.

P.s.2. Dj:n hade inga Scooterlåtar.

1 kommentar:

  1. tror tyvärr stenhårt på nummer 1. folk är nog så pass puckade att de tror man blir kåt av en stadig hand på rumpan.
    jag blir förresten aldrig tafsad på. antingen för att
    1. jag är FETT FUL!!!!!11 (orimligt)
    2. jag ser jäääävligt farlig ut (halvrimligt)
    3. jag har tur (rimligt)

    SvaraRadera